.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پرواز حلقه مفقوده توسعه تجارت

استاندار مازندران گفت: راه‌اندازي سفر هوايي، حلقه مفقوده توسعه روابط تجاري با كشورهاي حاشيه خزر است.

سيدعلي اكبر طاهايي در جلسه بررسي تدوين سند راهبردي درياي خزر كه با حضور آخوندزاده نماينده ويژه رئيس جمهور در درياي خزر برگزار شد، اظهار داشت: 60 كيلومتر از سواحل درياي خزر در بخش جنوبي مربوط به سه استان شمالي ايران است كه از اين ميزان يك سوم در مازندران واقع شده است.
وي وجود سه بندر و سه فرودگاه فعال در مازندران را براي توسعه روابط تجاري با كشورهاي حاشيه درياي خزر از قابليت‌هاي استان مازندران برشمرد و تصريح كرد: استاندار آستراخان در چند سفر به مازندران با پرواز مستقيم وارد مازندران شد اما اين امكان براي تجار مازندران و ارائه كالا با پرواز مستقيم فراهم نيست.
طاهايي به نماينده ويژه رئيس جمهور در حوزه كشورهاي درياي خزر گفت: پرواز همه روزه خواسته ما و تجار مازندراني نيست اما با قرار دادن ماهانه دو پرواز از مازندران خواسته‌هاي تجار براي توسعه روابط اقتصادي فراهم مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه قراردادن پرواز از مازندران به آستراخان زمينه استفاده تجار مازندراني و گلستاني را فراهم مي‌كند، تصريح كرد: براي تجار گيلان نيز بايد تدبير ديگري انديشيد.
استاندار مازندران با بيان اينكه براي توسعه فرودگاه نوشهر به روسيه پيشنهاد داديم با سرمايه‌گذاري در اين بخش از اين ظرفيت پروازي استفاده كنند، افزود: بازار كشورهاي حاشيه درياي خزر قابليت ورود تجار از استان‌هاي شمالي را دارد و بايد با فراهم كردن زير ساخت‌ها صادرات در اين بخش را افزايش دهيم.
وي استان مازندران را قطب توليد گل و گياه برشمرد و گفت: كشورهاي حاشيه درياي خزر اين محصول را استفاده ويژه‌اي دارند كه بايد از اين ظرفيت خالي به نفع استان و كشور بهره‌ برد.
طاهايي با اشاره به اينكه پروژه پايانه گل و گياه عباس‌آباد توسط بخش خصوصي در حال ساخت است، اظهار داشت: تجار تركيه در اين بخش صادرات گل و گياه در كشورهاي حاشيه خزر بهره‌مند هستند اما ما به دليل خالي بودن ظرفيت‌هاي پروازي نمي‌توانيم از اين فرصت استفاده كنيم.
معاون برنامه‌ريزي استاندار مازندران نيز در اين نشست گفت: تعطيلي صيد ماهيان درياي خزر با توجه به جايگاهي كه ايران در بخش صادرات اين محصول دارد، ضربه اقتصادي وارد مي‌كند./فارس


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.